๐‡๐ž๐ญ ๐ข๐ฌ ๐›๐ž๐ฅ๐š๐ง๐ ๐ซ๐ข๐ฃ๐ค ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ ๐ฃ๐ž ๐ฌ๐ญ๐ข๐œ๐ก๐ญ๐ข๐ง๐  ๐จ๐ฆ ๐ž๐ž๐ง ๐ฆ๐ข๐ฑ ๐ฏ๐š๐ง ๐๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ž ๐Ÿ๐ข๐ง๐š๐ง๐œ๐ข๐ž๐ซ๐ข๐ง๐ ๐ฌ๐›๐ซ๐จ๐ง๐ง๐ž๐ง ๐ข๐ง ๐ค๐š๐š๐ซ๐ญ ๐ญ๐ž ๐›๐ซ๐ž๐ง๐ ๐ž๐ง, ๐ซ๐ž๐ค๐ž๐ง๐ข๐ง๐  ๐ก๐จ๐ฎ๐๐ž๐ง๐ ๐ฆ๐ž๐ญ ๐ฃ๐ฎ๐ฅ๐ฅ๐ข๐ž ๐ฆ๐ข๐ฌ๐ฌ๐ข๐ž, ๐๐จ๐ž๐ฅ๐ ๐ซ๐จ๐ž๐ฉ, ๐ž๐ง ๐œ๐š๐ฉ๐š๐œ๐ข๐ญ๐ž๐ข๐ญ๐ž๐ง. ๐„๐ž๐ง ๐ ๐จ๐ž๐๐ž ๐Ÿ๐ข๐ง๐š๐ง๐œ๐ข๐ž๐ซ๐ข๐ง๐ ๐ฌ๐ฆ๐ข๐ฑ ๐ก๐ž๐ฅ๐ฉ๐ญ ๐จ๐ฆ ๐ฆ๐ข๐ง๐๐ž๐ซ ๐š๐Ÿ๐ก๐š๐ง๐ค๐ž๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค ๐ญ๐ž ๐ณ๐ข๐ฃ๐ง ๐ž๐ง ๐จ๐ฆ ๐ฃ๐ž ๐ฆ๐š๐ค๐ค๐ž๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค๐ž๐ซ ๐š๐š๐ง ๐ญ๐ž ๐ฉ๐š๐ฌ๐ฌ๐ž๐ง ๐š๐š๐ง ๐ฏ๐ž๐ซ๐š๐ง๐๐ž๐ซ๐ž๐ง๐๐ž ๐จ๐ฆ๐ฌ๐ญ๐š๐ง๐๐ข๐ ๐ก๐ž๐๐ž๐ง. ๐ƒ๐š๐š๐ซ๐ง๐š๐š๐ฌ๐ญ ๐ค๐š๐ง ๐ก๐ž๐ญ ๐จ๐จ๐ค ๐ณ๐จ๐ซ๐ ๐ž๐ง ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ ๐ž๐ž๐ง ๐›๐ซ๐ž๐๐ž๐ซ ๐๐ซ๐š๐š๐ ๐ฏ๐ฅ๐š๐ค ๐ž๐ง ๐ฆ๐ž๐ž๐ซ ๐›๐ž๐ญ๐ซ๐จ๐ค๐ค๐ž๐ง๐ก๐ž๐ข๐ ๐ฏ๐š๐ง ๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐œ๐ก๐ข๐ฅ๐ฅ๐ž๐ง๐๐ž ๐›๐ž๐ฅ๐š๐ง๐ ๐ก๐ž๐›๐›๐ž๐ง๐๐ž๐ง.

๐’๐ฎ๐›๐ฌ๐ข๐๐ข๐ž๐ฌ
Je kunt als stichting subsidies aanvragen bij lokale, regionale of nationale overheidsinstanties. Raadpleeg overheidswebsites, subsidiedatabases & nieuwsbrieven voor informatie over beschikbare subsidies. Neem ook contact op met lokale gemeenten & provincies voor regionale financieringsmogelijkheden.

๐•๐ž๐ซ๐ฆ๐จ๐ ๐ž๐ง๐ฌ๐Ÿ๐จ๐ง๐๐ฌ๐ž๐ง
Er zijn heel veel fondsen die ondersteunen op allerlei soorten thema’s. Zoek op websites van bv Fondsen in Nederland of Kenniscentrum Filantropie om relevante fondsen te vinden die aansluiten bij de missie & activiteiten van jouw stichting. Lees zorgvuldig de richtlijnen & criteria van elk fonds voordat je een aanvraag indient.

๐‚๐ซ๐จ๐ฐ๐๐Ÿ๐ฎ๐ง๐๐ข๐ง๐
Kies een betrouwbaar crowdfundingplatform dat past bij het type project dat je wilt financieren. Investeer tijd in het creรซren van een overtuigende campagne met duidelijke doelen, een boeiend verhaal & aantrekkelijke beloningen voor donateurs.

๐ƒ๐จ๐ง๐š๐ญ๐ข๐ž๐ฌ ๐ฉ๐š๐ซ๐ญ๐ข๐œ๐ฎ๐ฅ๐ข๐ž๐ซ๐ž๐ง
Bouw een sterke relatie op met potentiรซle donateurs door hen regelmatig op de hoogte te houden van jullie activiteiten en de impact van jullie stichting. Personaliseer communicatie en bedank donateurs op
een persoonlijke & oprechte manier.

๐’๐š๐ฆ๐ž๐ง๐ฐ๐ž๐ซ๐ค๐ž๐ง ๐›๐ž๐๐ซ๐ข๐ฃ๐ฏ๐ž๐ง
Zoek bedrijven die affiniteit hebben met de missie van je stichting of die baat hebben bij een samenwerking op het gebied van MVO. Maak een inspirerend & passend voorstel dat laat zien hoe de samenwerking waarde toevoegt voor beiden.

๐Ž๐ซ๐ ๐š๐ง๐ข๐ฌ๐ž๐ž๐ซ ๐ž๐ฏ๐ž๐ง๐ž๐ฆ๐ž๐ง๐ญ๐ž๐ง
Evenementen zoals galadiners, sponsorlopen en veilingen bieden niet alleen een platform om geld te werven, maar ook om de betrokkenheid van jouw netwerk te vergroten. Investeer in het organiseren van waardevolle evenementen.

๐๐š๐ฅ๐š๐ญ๐ž๐ง๐ฌ๐œ๐ก๐š๐ฉ๐ฉ๐ž๐ง
Communiceer duidelijk met over de mogelijkheid om een legaat of nalatenschap achter te laten aan jouw stichting. Bied opties aan, zoals het opstellen van een testament of het opnemen van je stichting in bestaande testamenten.

Waar liggen voor jouw stichting nog kansen op het gebied van financiering?

fondsenwerving relaties BeTheReasonSomeoneSmilesToday