Het is altijd lastig om de juiste donateurs te vinden en te binden. Wie zijn het precies, waar vind je ze en hoe bereik je ze dan?

Als het gaat om het vinden van meer donateurs en het vergroten van de impact die je maakt met je stichting, wil ik een eenvoudige, maar krachtige tip met je delen: investeer in persoonlijke verbindingen.

Waarom dit zo belangrijk is?!

𝐄𝐞𝐧 𝐆𝐞𝐳𝐢𝐜𝐡𝐭 𝐚𝐜𝐡𝐭𝐞𝐫 𝐝𝐞 𝐌𝐢𝐬𝐬𝐢𝐞: laat je medewerkers, vrijwilligers, en de mensen die jou helpen, het verhaal van de stichting vertellen. Het tonen van de gezichten en verhalen achter jullie missie maakt het voor potentiële donateurs veel gemakkelijker om zich emotioneel betrokken te voelen.

𝐃𝐚𝐧𝐤𝐛𝐚𝐚𝐫𝐡𝐞𝐢𝐝 𝐞𝐧 𝐄𝐫𝐤𝐞𝐧𝐧𝐢𝐧𝐠: zorg ervoor dat jullie donateurs zich speciaal voelen. Een persoonlijk bedankje is de eerste stap voor het aangaan van een relatie. Laat zien dat jullie hun steun oprecht waarderen en benadruk het verschil dat ze maken.

𝐓𝐫𝐚𝐧𝐬𝐩𝐚𝐫𝐚𝐧𝐭𝐢𝐞 𝐞𝐧 𝐕𝐞𝐫𝐭𝐫𝐨𝐮𝐰𝐞𝐧: communiceer helder over waar de donaties naartoe gaan en welke impact ze hebben. Het opbouwen van vertrouwen is essentieel voor het aantrekken van nieuwe donateurs.

𝐂𝐨𝐦𝐦𝐮𝐧𝐢𝐭𝐲 𝐁𝐮𝐢𝐥𝐝𝐢𝐧𝐠: creëer een gemeenschap rondom jullie missie. Laat donateurs met elkaar in contact komen en deel successen, verhalen, en ideeën. Samen kunnen jullie nog meer bereiken.

𝐃𝐮𝐫𝐟 𝐭𝐞 𝐕𝐫𝐚𝐠𝐞𝐧: wees niet bang om donateurs om hun steun te vragen. Laat ze zien hoe hun bijdrage een directe impact zal hebben op jullie missie. Vaak willen mensen graag helpen als ze zien dat hun steun écht een verschil maakt.

Dus! Vergeet niet dat achter elke donatie een menselijk hart schuilt. Jullie missie verdient het om gehoord te worden, en persoonlijke verbindingen kunnen de sleutel zijn tot het vinden van nieuwe donateurs die jullie droom delen. Laten we samen blijven werken aan een betere wereld!

#fondsenwerving #tips #donateurs #relaties