“๐˜ผ๐™–๐™ฃ ๐™๐™š๐™ฉ ๐™š๐™ž๐™ฃ๐™™ ๐™ซ๐™–๐™ฃ ๐™ข๐™ž๐™Ÿ๐™ฃ ๐™œ๐™š๐™ก๐™™, ๐™๐™ค๐™ช๐™™ ๐™ž๐™  ๐™–๐™ก๐™ฉ๐™ž๐™Ÿ๐™™ ๐™š๐™š๐™ฃ ๐™จ๐™ฉ๐™ช๐™  ๐™ข๐™–๐™–๐™ฃ๐™™ ๐™ค๐™ซ๐™š๐™ง”- Loesje

Ben je op zoek naar meer financiรซle zekerheid voor je stichting? Zorg dan voor een passende financieringsmix voor jouw stichting. Ik deel 4 tips met je om de eerste stap naar een stevige(re) basis te zetten.

๐“๐ข๐ฉ ๐Ÿ: ๐•๐ž๐ซ๐๐ข๐ž๐ฉ ๐ฃ๐ž ๐ข๐ง ๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐œ๐ก๐ข๐ฅ๐ฅ๐ž๐ง๐๐ž ๐ข๐ง๐ค๐จ๐ฆ๐ฌ๐ญ๐ž๐ง๐›๐ซ๐จ๐ง๐ง๐ž๐ง
Het is cruciaal voor jouw stichting om niet afhankelijk te zijn van รฉรฉn enkele bron van financiering. Spreid je fondsenwervingsstrategieรซn door verschillende inkomstenbronnen te verkennen en te benutten en ze zo te mixen

๐“๐ข๐ฉ ๐Ÿ: ๐Š๐ข๐ž๐ฌ ๐๐ž ๐ฃ๐ฎ๐ข๐ฌ๐ญ๐ž ๐ฏ๐จ๐ซ๐ฆ๐ž๐ง
Kies de inkomstenbronnen die passen bij jouw stichting, team, capaciteiten, tijd en behoeften. Niet elke vorm is voor elke stichting geschikt. De een schrijft heel makkelijk fondsen aan en haalt die ‘makkelijk’ binnen. Een ander is veel beter in samenwerkingen met bedrijven aangaan.

๐“๐ข๐ฉ ๐Ÿ‘: ๐๐ซ๐ข๐จ๐ซ๐ข๐ญ๐ž๐ข๐ญ
Als je aantal vormen van fondsenwerving hebt gekozen, bepaal dan ook welke prioriteit ze moeten krijgen. Hoeveel tijd stop je in welke vorm en wat betekent dat voor de planning. Als je bijvoorbeeld in een jaar 5 bedrijven als partner aan je wil binden, kan dat betekenen (afhankelijk van je netwerk) dat je misschien wel 10 of 15 bedrijven moet benaderen om er uiteindelijk 5 over te houden. Dat betekent dat je gemiddeld 1x in de drie weken zeker aan tafel moet met een bedrijf om met ze in gesprek te gaan. Heb je daar de tijd en capaciteit voor binnen jouw team?

๐“๐ข๐ฉ ๐Ÿ’: ๐ˆ๐ง๐ฏ๐ž๐ฌ๐ญ๐ž๐ž๐ซ ๐ข๐ง ๐ซ๐ž๐ฅ๐š๐ญ๐ข๐ž๐ฌ
Investeer in het bouwen van sterke relaties met donateurs, bedrijven en andere partners. Dit helpt niet alleen bij het behouden van bestaande steun, maar ook bij het aantrekken van nieuwe financieringsbronnen op de lange termijn.

Ik ben benieuwd welke vormen van fondsenwerving jullie gebruiken en welke daarbij het beste werken voor jouw stichting?!

Fondsenwerving Relaties stichting inkomsten tips BeTheReasonSomeoneSmilesToday