Soms ben ik de verbinding met mezelf even kwijt. Zoals afgelopen twee weken. We waren thuis allebei ziek, we moesten verhuizen, de kleine was onrustig. Alles was hectisch en even teveel. Ik was op een gegeven moment totaal uit verbinding met mezelf. En als ik uit verbinding ben met mezelf, dan weet ik dat dat geld ook voor de mensen om mij heen. Dan mis ik elke verbinding. En als ik iets belangrijk vind, is het juist om in verbinding te zijn met mezelf. Werk aan de winkel dus! Ik weet wat ik nodig heb om weer in verbinding te komen met mezelf en daarmee ook weer met de mensen om me heen, maar weet jij dat ook? Voor mij zijn dat bijvoorbeeld een wandeling in de natuur, een warm bad, een boek lezen, een fijn gesprek met een dierbare, goede nachtrust en gezonde voeding. Waardoor kom jij met jezelf in verbinding?

Verbinding
Naast verbinding met jezelf, vind ik het van enorm groot belang dat je in verbinding bent met de mensen die er voor jouw stichting toe doen. Stel de verbinding (met jezelf en) met je donateurs, met je vrijwilligers, met je relaties elke dag centraal. Deze mensen steunen jouw stichting, omdat ze jou en/of je stichting een warm hart toedragen. Als jij bewust verbinding met hen zoekt, voelen zij zich gezien, gehoord en gerespecteerd.

Het is zo’n kleine moeite om de verbinding met je relaties op te zoeken. Stuur ze met regelmaat een persoonlijk bericht. Nodig ze uit voor een kijkje achter de schermen of vraag ze voor een heerlijke lunch en breng ze met elkaar in contact. Faciliteer een teamuitje voor de vrijwilligers. Organiseer een vrijdagmiddagborrel voor bedrijven en neem oprecht de tijd om te vragen hoe het met ze gaat. Het is een bijzondere tijd en juist nu is het belangrijk om de menselijke verbinding met elkaar op te zoeken en er ook voor hen te zijn.

Hoe je dat kunt doen?

• Organiseer een gezamenlijke sessie voor je donateurs bij jou op locatie.
  • Kom bij elkaar tijdens een wandeling in de natuur.
  • Nodig je zakelijke relaties uit voor een ontbijt.
  • Vraag vrijwilligers allemaal iets mee te nemen en dat samen ter plekke klaar te maken.
  • Nodig een interessante spreker uit je netwerk uit tijdens de vrijdagmiddagborrel voor je zakelijke relaties en/of grote gevers.

Dit zijn een aantal simpele voorbeelden. Maak het niet moelijker dan het is. Hiermee kun je echt een verschil maken in de verbinding met je relatie(s). Maak het persoonlijk, ben er voor hen, bedank ze oprecht en luister naar hun verhaal. Ga voor de oprechte verbinding!

Ik heb hier geen tijd voor

Als de eerste gedachte die nu bij je opkomt is: ja maar hier heb ik geen tijd voor. Dan ga je daar nu als eerste tijd voor maken. Als je niet eens een dagdeel tijd kunt vrijmaken voor de meest belangrijke mensen om je heen die ervoor zorgen dat jouw stichting bestaansrecht heeft, dan heb jij ook helemaal geen recht op hun donaties en tijd.

Juist de verbinding met deze mensen zorgt voor het plezier in je werk. Voor de energie die je nodig hebt om je missie met kwaliteit te kunnen uitvoeren. Hoezo heb je daar geen tijd voor?

Focus op dat wat echt belangrijk is

Wanneer je dit leest en dit teveel van je (agenda) vraagt, is het echt tijd om aan de slag te gaan met de fondsenwerving voor je stichting. Hierbij is het van groot belang dat je de verbinding met jezelf aan gaat, met de mensen binnen de stichting en iedereen daaromheen die ertoe doet om jouw missie waar te kunnen maken. Die verbinding met de anderen kun je pas echt maken als je in verbinding bent met jezelf en je focust op dat wat echt belangrijk is voor je stichting: namelijk verbinding en structurele inkomsten.

Ik help je daar graag bij. Boek een gratis groeisessie en ontdek hoe jij met je stichting steviger kunt staan, door je te focussen op verbinding, op relaties, op fondsenwerving en daarmee op structurele en lange termijn inkomsten. Maak tijd voor jezelf en daarmee tijd voor je donateurs, vrijwilligers en andere relaties.

Boek nu een gratis Groeisessie.